Frågor & svar

Unwrapped har tillfälligt pausat våra cirkulära förpackningar samt livsmedelsförsäljning på unwrapped.se

Varför har ni pausat era cirkulära förpackningar och livsmedelsförsäljningen på unwrapped.se
Vi har tyvärr inte hittat någon ny lokal som passar och vi är tvungna att den sista april 2022 flytta från vår nuvarande lokal. Under pausen kommer vi testa på något nytt för Unwrapped. Vi kommer att lansera en Unwrapped hörna inne i en annan butik. Lansering kommer vara i juni. Mer info kommer inom kort. Under tiden kommer vi fortsätta att sälja hem och hygien produkter på unwrapped.se.

Registrering

Hur gör jag för att bli kund hos Unwrapped?
Vad roligt att du vill bli kund hos oss och hjälpa oss minska på engångsförpackningar! Välj de produkter du vill beställa och följ stegen i kassan för att slutföra din beställning. Skapar du inget konto i samband med din beställning kommer du få ett mail från oss med info om hur du skapar ett konto. Har du handlat förut loggar du bara in och slutför din beställning.

Måste jag skapa ett konto hos er?
Du måste ha ett konto för att kunna ta del av din personlig rabattkod som du får när du returnerat de förpackningar som du lånat av oss.

Kan vem som helst bli kund hos er?
För att bli kund hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Leveranser

Var levererar ni?
Vi levererar över hela Sverige.

Under sommaren 2022 erbjuder vi leveranser med PostNord & DHL.

Låna förpackningar (Denna tjänst är pausad tillsvidare)

Se mer information längst upp på sidan.

Våra leverantörer

Vart kommer era produkter ifrån?
Vi köper in produkter från flera olika leverantörer ifrån hela världen. 

Frakt & Returer

Vad kostar leverans?
Under sommaren 2022 kostar alla leveranser 59 kr. Under denna tid kommer leveranser som tidigare har skickats med Airmee kommer att skickas med PostNord eller DHL.

Vad har ni för reklamationspolicy? 
Reklamation är så klart möjlig om det mot förmodan skulle vara något fel på de levererade produkterna. Vi önskar att du reklamerar snarast möjligt efter leverans. Detta gör du genom att ta en bild på varan, berätta vad som är fel och kontakta oss

Vad har ni för ångerrätt?
Ångerrätt gäller ej på varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel eller produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och förseglingen har brutits. Vid köp av andra varor har vi en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot den vara som du har beställt. Läs mer om våra köpvillkor!

Allergier & hygien

Jag är allergisk. Är det säkert för mig att handla i er butik?
Trots att vi vidtar försiktighetsåtgärder, kan vi inte garantera att våra livsmedelsprodukter inte innehåller spår från nötter, soja, sesam eller är glutenfria eftersom packning av alla livsmedelsprodukter sker i en miljö. 

Hur förvarar ni produkterna på ert lager?
I vårt lager förvarar vi allt i förseglade, lufttäta lådor och har strikta rutiner för rengöring och fyllning av förpackningarna.

Ekologiskt produkter

Är era produkter ekologiska?
Vårt sortiment är nästan bara ekologiska produkter. Vi är även certifierade hos KIWA. 

Varför är det viktigt att produkter är ekologisk?
I ekologiska odlingar används inga kemiska bekämpningsmedel, vilket bidrar till en mer giftfri miljö. Ekologiska odlingar ger också mer biologisk mångfald. Det känns viktigt!

Varför är bekämpningsmedel dåligt?
Bekämpningsmedel kan spridas vidare till vattendrag, sjöar och grundvatten vilket ger en negativ påverkan på oss människor, djuren och vår natur eftersom i slutändan så får vi i oss det.